Erhverv

Winefamly skifter abonnementsmodel igen: Vil tiltrække 100.000 kunder

Efter den netbaserede vinklub Winefamly satte prisen ned på abonnementet, troede direktøren, at virksomheden ville vælte sig i kunder. Sådan gik det ikke, og nu sadler selskabet atter om ved at indføre en gratis model.

Thomas Pedersen (bagerst til venstre) er adm. direktør i Winefamly, mens medstifter Rasmus Jensen står øverst til højre. Forrest sidder Morten Strunge (tv) og kokken Thomas Herman. Foto: André Gustafson

Da Thomas Pedersen lancerede vinfirmaet Winefamly for knap tre år siden, var han overbevist om, at tjenesten var så god, at vinlagrene ville blive tømt på nul komma fem. Hvem ville ikke have lyst til at købe god vin til billige penge, tænkte han. Men sådan en flodbølge af kunder kom aldrig, og strømmen har efterfølgende bevæget sig i sløvere skvulp, end han havde forestillet sig.

"Vi har været skuffede over, at vi trods alt ikke har flere end 20.000 Winefamly-medlemmer. 20.000 er selvfølgelig mange mennesker, og det er jeg rigtig glad for. Men hvis man kommer til at tænke over det, så er det heller ikke ret mange," siger Thomas Pedersen, stifter og adm. direktør i Winefamly...

BRANCHENYT
Læs også