Erhverv

Carlsberg forlænger med Liverpool i fem år

Det længst løbende sponsorat i britisk fodbold mellem Carlsberg og Liverpool forlænges til sæsonen 2023-24.

Artiklens øverste billede
Liverpool manager Jürgen Klopp ses her ved et besøg hos Carlsberg. Han står foran det drivhus, hvor humleplanter blev udsat for 25 års Liverpool stemning i lyd og billede fra The Kop. Det kom der 40.000 øl ud af som blev delt ud til fodboldklubbens fans. Foto: Carlsberg.

Carlsberg har forlænget sit sponsorat med fodboldklubben Liverpool FC med yderligere fem år. Sponsoratet begyndte i 1992 og er den længstløbende uafbrudte aftale i Premier League.

Carlsberg sendte for nylig en special øl på gaden - klædt både uden på og i indhold - i den røde Liverpool farve. Det skete for at mindes den legandariske manager Bill Shankly’s gamle beslutning om, at Liverpool skulle spille i rødt.

Liverpool sluttede denne sæson som nummer to i Premier League efter Manchester City. Til gengæld er klubben den ene part i dette års finale i Champions League, hvor modstanderen er Tottenham.

Der er næppe tvivl om, at det sidste især glæder Carlsberg, da man dermed - næsten gratis - kan profilere sig i en turnering, der er meget dyrt betalt af rivalen Heineken som er CL-turneringens hovedsponsor.

»Relationerne mellem Carlsberg og Liverpool FC er ikonisk, og vi er meget stolte over at have været en del af familien i over et kvart århundrede. Vi er utrolig spændte på, hvad fremtiden bringer for klubben og ser frem til at bruge vores partnerskab til at levere spændende oplevelser til fans over hele verden,« siger Jessica Spence, der er Carlsberg’s Chief Commercial Officer.

Ingen af parterne offentliggør det beløb som Carlsberg skal betale for yderligere fem år som klubbens officielle øl.

Bryggeriet har sin egen Carlsberg-lounge på Liverpools hjemmebane Anfield og kan bruge spillere og klubben i sine kampagner.

Sponsoratet er blevet væsentligt nedskaleret i forhold til tidligere, hvor der i mange år stod Carlsberg på brystet af Liverpool-spillerne. Men den reklameplads blev i længden for dyr for Carlsberg.

Udover Liverpool er Carlsberg sponsor på en række stadions i Storbritannien, hvor man blandt andet har enerettighederne til at servere øl under kampene.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.