Ørsteds vindchef slog oliekæmper i første direkte duel
Ørsted satte Shell og Equinor til vægs i USA, og det giver et skud selvtillid, siger vindchef.
Humøret er i top på Ørsteds kontor i Gentofte, efter at den grønne vindudvikler sent fredag sikrede sig retten til at opføre en stor havvindmøllepark i USA for snuden af oliekæmperne Shell og Equinor.
Det er første gang, at Ørsted stod direkte over for olieselskaberne, der af både analytikere og investorer har været set som en stor potentiel trussel.


