Erhverv

Pandora går ind i Harry Potters univers med Warner

Udgivelsen af 'Harry Potter og Dødsregalierne' i 2007. Foto: Markus Schreiber/AP

Snart kan smykkeglade kunder få charms, vedhæng og armbånd fra Pandora inspireret af det magiske Harry Potter-univers, da det danske smykkeselskab har indgået et samarbejde med Warner Bros. Consumer Products om en ny kollektion.

Samlet kommer kollektionen til at bestå af 12 forskellige smykker, og de lanceres sidste i november.

Og det nye samarbejde følger tråden fra Pandoras strategi "Programme Now". Heraf fremgår det, at selskabet blandt andet vil arbejde med en ny visuel identitet, en moderniseret kampagneplatform, et nyt butikskoncept og en forbedring af de eksisterende butikker på nettet, ligesom der arbejdes på at lancere et nyt armbåndskoncept.

Stephen Fairchild, der er kreativ direktør og brandansvarlig hos smykkeselskabet, siger, at Harry Potter har mange fans, og Pandoras kunder har ønsket denne kollektion.

Tidligere i denne måned indgik den 15-årige skuespiller Millie Bobby Brown, der er kendt fra Netflix-serien "Stranger Things", en aftale om at blive ansigt for en ny kollektion af smykker. Millie Bobby Brown, som to gange er blevet nomineret til en Emmy, skal i to år promovere kollektionen, der lanceres senere på året.

Det fremgår ikke af pressemeddelelsen fra Pandora, om det er Harry Potter-kollektionen, som skuespilleren skal promovere.

10 idéer, der kan ændre Danmark
Ny serie fra FINANS: Følg 10 visionære og innovative iværksættere og deres idéer, der har potentialet til at redefinere dansk erhvervsliv.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også