Erhverv

Kædechef: Den klassiske sportsbranche er totalt udfordret

Mens konkurrenter kæmper med underskud, kører Sport24 med sorte - men dog små - tal i indtjeningen. Selskabet omstiller sig konstant til flere ændringer - især øget nethandel, mere salg af egne varer og afsætning gennem outletbutikker.

Sport24's hovedaktionær og koncernchef Henrik Bruun (tv.) samt direktør Lars Elsborg melder om hård konkurrence i salget af sportstøj og -udstyr. Foto: Joachim Ladefoged.

Netop nu udgør det digitale salg 20 pct. af omsætningen. Om fem år vil andelen være vokset til 50 pct. i takt med at danskerne handler endnu mere digitalt. Alligevel skal der fortsat være mange fysiske butikker rundt om i Danmark under detailselskabet.

De forventninger og ambitioner kommer fra ledelsen i selskabet Sport24, der i dag har 186 butikker, og er vokset gennem en årrække med overtagelser, sammenslutninger og opkøb...

BRANCHENYT
Læs også