Erhverv

Filmændring trækker TV 2-resultat op i halvår med valg og X Factor

Selvom TV 2 fik flere penge i kassen på abonnements- og reklamesalg, bakkede resultatet for hovedkanal og nichekanaler en smule i første halvår, hvor ændring af filmstøtten var med til at give et samlet resultatløft. Reklameomsætningen trodsede generelt fald i markedet.

Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør i TV2. Foto: Jesper Mortensen

Første halvår har nok været uden nogle af de store, dyre sportsbegivenheder såsom fodboldslutrunder på TV 2 – til gengæld har selskabet postet ekstra programpenge i bl.a. valgdækning og den nye legekammerat "X Factor" i sendefladen.

Det trykkede – trods en omsætningsstigning på både abonnement og reklame – resultatet før finansielle poster en smule for både TV 2's hovedkanal og de endnu mere profitable nichekanaler. Det viser TV 2's halvårsregnskab, der blev offentliggjort onsdag...

BRANCHENYT
Læs også