Erhverv

Pandora indgår partnerskab med Unicef

Smykkekoncernen har indgået et globalt partnerskab med Unicef, der har til formål at støtte verdens mest sårbare børn.

Alexander Lacik, adm. direktør i Pandora, har på det seneste gjort sig positivt bemærket over for aktiemarkedet ved at købe Pandora-aktier for et større millionbeløb. Over for Børsen har han givet to forklaringer til det. For det første, at det sender et godt signal, når man vil have andre til at købe aktier i selskabet, og for det andet fordi han selv vil have del i den optur, der ifølge ham kommer. Foto: Arkiv.

Pandora og Unicef har indgået et treårigt partnerskab, der via bl.a. en ny smykkekollektion skal forbedre livet for en række af verdens mest udsatte børn, ikke mindst udsatte piger.

»Sammen med Unicef ønsker vi at give en stemme til den næste generation og støtte deres uddannelse og bemyndigelse. Millioner af børn, særligt piger, kommer aldrig i skole. Endnu flere millioner gennemfører aldrig deres uddannelse, og mange kæmper med deres fundamentale rettighed til at være dem selv og opfylde deres potentiale. Vi vil gerne spille en rolle i forhold til at få løst disse sociale udfordringer,« udtaler Alexander Lacik, adm. direktør i Pandora, i en pressemeddelelse.

Pandora vil lancere en række marketingkampagner, der bliver skudt i gang med en særlig smykkekollektion i forbindelse med FN’s Internationale Børnedag den 20. november, der over tre år skal rejse midler til Unifec. Den nye kollektion vil ifølge Pandora være tilgængelig online og i butikker i mere end 100 lande, og hele overskuddet fra kollektionen vil gå til Unicef.

I Unicef er der stor tilfredshed med partnerskabet.

»Sammen kan vi udnytte de unges energi, entusiasme og idéer og hjælpe dem med give dem de rette færdigheder til at blive aktive borgere, som kan bidrage til deres landes samfund og økonomi,« udtaler Henrietta Fore, chef i Unicef.

Pandora offentliggjorde i sidste uge en plan om at gøre sig mere tydelig over for kvinder i et kommercielt øjemed. Det kommer bl.a. til udtryk ved, at det danske smykkeselskab bliver mere rosa og skal have et anderledes udtryk over for kvinder.

Det blev markedet med en stor begivenhed i Los Angeles med indbydelse til 400 gæster fra hele verden.

10 idéer, der kan ændre Danmark
Ny serie fra FINANS: Følg 10 visionære og innovative iværksættere og deres idéer, der har potentialet til at redefinere dansk erhvervsliv.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også