Erhverv

Ørsted skruede op for værdien af Radius-pakken før milliardsalg

Ørsted hævede elkundernes abonnementpris med 33 pct. i samme periode, hvor Seas-NVE lagde sit milliardbud på Radius og privatkundeforretningen. Konservativt sat løftede det ifølge fagfolk værdien af handlen med en god milliard.

Da Ørsted i midten af juni hævede abonnementsprisen med 10 kroner, øgede Ørsted sandsynligvis også værdien af deres privatkundeforretning med omkring 1,1 mia. kroner. Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix

I midten af juni dumper der et købstilbud på Radius, samt Ørsteds udendørsbelysning og privatkundeforretning ind i Henrik Poulsens indbakke. 21,3 mia. kroner vil Seas-NVE give for forretningen.

Nogenlunde samtidig får Ørsteds 717.000 privatkunder ligeledes et brev. Her varsles de om en stigning i deres el-abonnement på 10 kr. fra 29 til 39 kr. om måneden. Det svarer til en stigning på 33 pct...

BRANCHENYT
Læs også