Erhverv

Skrevne medier satser på podcast: »Lyd gør, at vi bliver en vane i folks liv«

Politiken, Jysk Fynske Medier og Zetland er alle tre i fuld gang med at føre det skrevne ord ind i et lydbillede. Drivkraften er loyalitetsopbygning og fastholdelse af kunder, lød det fra de tre medier på Radiodays.

Både Politiken og Zetland nævner, at indtoget på lydmarkedet også er med til at gøre de skrevne medier mere nærværende og menneskelige for læserne. Foto: Peter Klint Foto: Peter Klint

I takt med at podcast bliver en mere integreret del af flere menneskers hverdag, kaster et stigende antal dagblade og andre skrevne medier sig ind i lydbilledet. På konferencen Radiodays, som fandt sted fredag i sidste uge, satte tre af dem – Politiken, Jysk Fynske Medier og Zetland – ord på, hvorfor de mener, at det er kræfterne værd.

»Den vigtigste churn-grund (årsag til frafald, red.) hos os er, at vores medlemmer ikke får brugt os nok. Lyd gør, at vi bliver en vane i folks liv, og at de får brugt os. Det er helt afgørende i forhold til fastholdelsen,« sagde Hakon Mosbech, lydredaktør og medstifter af Zetland...

BRANCHENYT
Læs også