Efter et navneskift og 20 mio. kr. mere i omsætning er en dansk fragtvirksomhed nu klar til at udvide til en lang række europæiske lande.
Finland, Polen, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig og Østrig. Det skorter ikke på visioner, når iværksætteren bag Shipmondo skal nævne de markeder, som hans spirende fragtvirksomhed skal gøre sit indtog på i de kommende år.
Hung Ho hedder han, og sammen med makkeren Nicklas Nguyen har han skabt en virksomhed, der for nyligt er kommet med et rekord-regnskab, hvor omsætningen er steget fra 50 mio. kr. til 70 mio. kr., og overskuddet før skat er steget fra 3,4 mio. kr. til 5,3 mio. kr.
Samtidig har selskabet i det seneste regnskabsår skiftet navn til Shipmondo fra det mere danskklingende Pakkelabels.dk og taget sine første skridt ind på det norske og svenske marked. De internationale ambitioner stopper dog langt fra der, lyder det fra Hung Ho.
»Om fem år ønsker vi at være til stede i alle de nordiske lande samt Belgien, Polen, Tyskland og Holland. Derudover er der nogle lande lidt længere sydpå, som vi regner med, at vi skal være til stede på i et eller andet omfang. Vi har allerede kunder fra disse lande, men vi har ikke aktivt markedsført i landene, fordi vi altid har haft fokus på Danmark,« siger Hung Ho.
Målene for de næste fem år behøver dog ikke at lade vente på sig, og Hung Ho forventer allerede i 2020, at der kommer gevaldig damp på kedlerne. Væksten i det seneste regnskabsår har primært været drevet af det danske marked, men den foreløbige feedback fra udlandet har været god.
»2020 vil være der, hvor vi arbejder på at få et stort gennembrud på de udenlandske markeder. Vi har allerede planer om at få nye medarbejdere, der kan tale tysk, norsk, finsk og så videre, så de kan understøtte kunderne på de lokale markeder,« siger han.