Erhverv

Nupo kæmper sig tilbage på sporet efter flere år med tilbagegang

Brøndby-virksomheden Nupo, der producerer slankepulver som supper samt shakes og barer, har brudt fire års nedgang. Målet er at ramme rekorden fra 2014, mens eksporten skal blive mere end dobbelt så stor. »Vi kan genfinde storformen,« lyder det.

Nye produkter og ny emballage har været med til at sætte gang i væksten hos Nupo, fortæller adm. direktør Peter Wedelheim, der har en fortid i Philipson Wine. Arkivfoto: Tapperiet

Markedet for slankeprodukter voksede år efter år, men pludselig knækkede kurven. I 2014 toppede slankekategorien med en årlig markedsværdi på omkring 200 mio. kr., ifølge data fra Nielsen.

»Hvis markedslederen stopper med at kommunikere til forbrugeren, så går markedet i stå,« siger Peter Wedelheim, adm. direktør i Nupo, der sidder på størstedelen af markedet i Danmark, om årsagen til den bratte nedgang...

BRANCHENYT
Læs også