Erhverv

Børnetøjsfirma gik konkurs - nu svarer ejeren igen

Christian Møller, der er stifter og ejer af det nu konkursramte børnetøjsfirma Rebuybaby, er langt fra enig i investors udlægning af konkursen.

Stifter og ejer af Rebuybaby, Christian Møller, giver ikke meget for Andreas Dirksens udlægning af sagen.

Ejeren af det konkursramte børnetøjsfirma Rebuybaby, Christian Møller, svarer nu igen på de seneste dages massive kritik af ham og hans firma.

Tirsdag kunne Finans fortælle, at Rebuybaby, der har solgt babytøj på abonnement for millioner og har fået flere prominente investorer med i ejerkredsen, pludselig var gået konkurs.

En af Rebuybabys investorer, Andreas Dirksen, beskylder ejer og stifter Christian Møller for at have ført investorerne bag lyset med forkerte regnskabs- og medlemstal.

Men det er »decideret løgn,« siger Christian Møller. Han afviser at have opgivet regnskabstal uden hold i virkeligheden.

»I første omgang kom regnskabstallene fra et mindre revisionsselskab, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at det revisionsselskab ikke havde helt styr på tingene. Derfor skiftede vi til et større, mere anerkendt revisionsselskab – i øvrigt det samme, som Andreas Dirksen selv bruger. Så jeg er ikke kommet med regnskabstal, der ikke stemmer,« siger Christian Møller.

Han afviser også at have givet falske medlemstal.

»De tal, som jeg har givet investorerne, er fuldstændig identiske med de tal, som er i virksomhedens abonnementsdatabase, som investorerne har haft fri adgang til. Så der er ikke noget, der kan overraske,« siger Christian Møller.

Rebuybaby blev stiftet i 2017 af parret Michelle Lindhardt og Christian Møller, og efterfølgende købte bl.a. Andreas Dirksen og Stylepit-medstifter Christian Bjerre Kusk sig ind i firmaet.

De står nu til at miste sine penge, da der ikke er udsigt til, at Rebuybaby bliver reddet.

Andreas Dirksen siger til Finans, at han ikke ønsker at udtale sig yderligere om sagen. Men hans udlægning af sagen får opbakning af investorerne Christian Bjerre Kusk og Lars Birk Andersen, som dog heller ikke ønsker at udtale sig yderligere.

På Trustpilot skriver en række vrede Rebuybaby-kunder, at firmaet uretmæssigt har trukket penge fra deres konti, selvom at kunderne har afmeldt abonnementstjenesten.

Men kunderne får ikke nødvendigvis sine penge tilbage.

»Fra den 14. november, hvor vi meddelte konkursen til vores advokat, har jeg intet måttet gøre overhovedet i dette selskab. Den automatiske betaling, kunderne laver efter denne dato, må jeg ikke gøre noget ved. Hvis en kunde har ret i, at vedkommende har afmeldt sit abonnement, og vi stadig har trukket beløbet, er det en klar fejl. Men jeg kan ikke svare på, om kunden får sine penge tilbage, for det er i kuratorens hænder nu,« siger Christian Møller.

BRANCHENYT
Læs også