Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Matas vil holde fart i butikken med 1,6 mio. kvinder i kundeklubben

Dataindsamling gennem et loyalitetsprogram indgår som et væsentlig led i den digitale strategi for Matas. Kædens chef på området erkender, at det kræver stor tillid af få data fra forbrugerne.

Fremtidens detailhandel
Matas og Brian Andersen, som er direktør for e-commerce og digital udvikling i kæden, har fokus på brugen af data i butikkerne, som her på St. Kongensgade i København. Foto: Stine Bidstrup.

83 pct. af de danske forbrugere er ifølge en ny undersøgelse medlem af en fordelsklub tilknyttet til en detailkæde. En af de kæder med den allerstørste kundeklub vil nu i endnu højere grad sætte netop kendskabet til kunderne i spil.

Detailkæden Matas har i dag ca. 1,6 mio. forbrugerne – primært kvinder som klubmedlemmer. Det er ifølge Brian Andersen, som er direktør for e-commerce og den digitale udvikling i Matas, en stor styrke i en tid, hvor teknologien stormer frem i detailhandlen...

BRANCHENYT
Læs også