Erhverv

Massagebudservice gik fra "Løvens Hule" med to nye partnere

Både Jan Lehrmann og Christian Arnstedt ville have del i virksomheden Raskrask, der vil være en slags Wolt for massører.

Artiklens øverste billede
"Løven" Jan Lehrmann investerede i virksomheden Raskrask sammen med Christian Arnstedt. Arkivfoto: Anthon Unger/Ekstra-Bladet

En budservice, der leverer massager med navnet Raskrask, har fået to nye partnere gennem DR-programmet ”Løvens Hule”. De nye partnere er ”løverne” Jan Lehrmann og Christian Arnstedt, der samlet smed 1,5 mio. kr. i virksomheden, mod en andel på 20 pct.

Det var en del mindre, end direktør og ejer af Raskrask - Albert Kirk Iversens - udgangspunkt. Selv havde han og medejer Jacob Heath, som er CTO, foreslået en investering på 600.000 kr. mod en andel på 5 pct. af virksomheden.

»Det var jo en bevidst høj vurdering, for der skulle også være noget at forhandle med,« siger Albert Kirk Iversen.

Hans virksomhed Raskrask består af en hjemmeside og en app, hvor både privatpersoner og virksomheder kan bestille en massør til eget hus med kort varsel - en slags Wolt for massører.

Ifølge Albert Kirk Iversen er der i skrivende stund omtrent 140 massører tilknyttet, og de er fordelt over hele landet. Virksomheden sigter efter at hæve antallet til 250 i løbet af 2020, samt at hæve omsætningen fra 5,2 mio. kr. til 9,4 mio. kr.

Bag sig har Albert Kirk Iversen en karriere som en af Danmarks bedste professionelle pokerspillere, hvilket han dog gik bort fra i jagten på »noget, der gjorde en forskel på andet end min egen pengepung«.

Han har derfor selv investeret en stor del af sin pokerfortjeneste i virksomheden, der indtil videre ikke er helt så profitabel for ham, som kortene var.

»Egentlig synes jeg, at det er en meget fed måde at kunne bruge den baggrund, jeg har som pokerspiller og kunne bruge det, som jeg har optjent på noget, der giver meget mere mening for mig,« siger Albert Kirk Iversen.

Investeringen fra de to nye partnere skal bruges på at få flere hænder ind, der skal hjælpe med at lette presset fra kundehenvendelser. Og så skal der bruges ressourcer på en automatisering af hjemmesiden og gennem en app. Men det helt store fokus i løbet af 2020 bliver at nå ud til nogle flere erhvervskunder.

Han opfattede dem generelt som positivt stemt over for konceptet.

»Selvfølgelig var der også noget kritik og noget forhandling. Jesper Buch mente for eksempel nærmest, at han skulle have penge for at være med, fordi han kunne hjælpe så meget,« siger Albert Kirk Iversen.

Jesper Buch tilbød en femtedel af Raskrasks eget udgangspunkt - nemlig 600.000 kr. for 25 pct. af virksomheden.

Albert Kirk Iversen foretrak dog Jan Lehrmann og Christian Arnstedts tilbud og har været tilfreds med den sparring, der har været med de nye medejere i perioden mellem optagelserne til Løvens Hule og torsdagens udsendelse af programmet.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.