Erhverv

Jysk strammer grebet om partnere ude i verden

Den danske detailkoncern Jysk åbner fortsat mange nye butikker rundt om på kloden - også i samarbejde med lokale partnere. Derfor styrker kæden nu dens koncept for franchiseaftaler.

Jysk-koncernen har op mod 2.900 butikker i 52 lande. Målet er fortsat at ekspandere med endnu flere. PR-foto.

Et skridt på vejen mod at nå en langsigtet ambition i detailkæden Jysk om 5.000 butikker rundt om på kloden er et endnu tættere samarbejde med lokale partnere. Gennem en strammere styring end hidtil af det danske detailkoncept er målet at få flere butikker på også små markeder for Jysk.

Ud over tæt ved 2.700 egne butikker har Jysk-koncernen nemlig en franchiseforretning, som indtil nu er rullet ud i 25 lande. Franchise indgår ikke i omsætningen for Jysk, der nåede 28,3 mia. kr. i 2018/19 – men bidrager til gengæld i indtjeningen. Koncernens samlede resultat blev i samme år på over 3 mia. kr...

BRANCHENYT
Læs også