Erhverv

Matas-kæden satser på flere store skønhedsbutikker

Detailkæden oplever hastig vækst i onlinesalget og har samtidig sat 600 mio. kr. af til udvikling af fysiske butikker, som går hånd i hånd med det digitale salg.

Adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg og Matas stiller nye krav til udlejere af butikker. Foto: Lars Krabbe.

Mens onlinesalget vokser hastigt, fortsætter den børsnoterede detailkoncern Matas på samme tid investeringerne i de fysiske butikker. Kæden melder nemlig om effekt for både salg og indtjening gennem moderniserede, større butikker.

Matas A/S, der torsdag har præsenteret regnskab for 3. kvartal af 2019/20, melder om ny fremgang i salget. Den er især - ifølge adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg - drevet af en formel med kombination af de nuværende 270 fysiske butikker og en voksende nethandel inden for kosmetik og skønhedspleje. Flere kunder køber produkter online og afhenter i de fysiske butikker, hvor salget dermed også styrkes...

BRANCHENYT
Læs også