Erhverv

Unilevers kødalternativer har kurs mod dansk detail

For øjeblikket fokuserer Unilever Food Solution på at få udbredt kendskabet til brandet The Vegetarian Butcher i danske kantiner, hoteller og offentlige køkkener. Snart vil de første produkter også ramme dansk detail, fortæller direktør.

Blandt de veganske produkter fra The Vegetarian Butcher er en plantebaseret pølse. Foto: PR/Unilever Food Solutions

Som så mange andre internationale koncerner forsøger fødevarekonglomeratet Unilever også at få del i den bæredygtige dagsorden. Det sker bl.a. gennem fokus på plantebaserede fødevarer og i helt særlig grad gennem brandet The Vegetarian Butcher.

Det hollandske brand, som Unilever købte i 2018, har i alt 15 produkter i sin portefølje, og mange er udbredt i europæiske lande. Herhjemme er det indtil videre kun igennem foodservice-forretningen Unilever Food Solutions, at tre produkter har fundet vej til de første kantiner, men det vil snart ændre sig...

BRANCHENYT
Læs også