Erhverv

Supermarkeder og discountbutikker vil også redde skove og sommerfugle

Dagligvareselskaber skruer op for ansvarlighed i kampen om de danske forbrugere. Uanset om det er madspild, plasticreduktion eller nu også skovrejsning og sommerfuglenes fremtid.

Rema 1000 med 339 danske discountbutikker går sammen med Danmarks Naturfredningsforening om kampen for sommerfuglene. Arkivfoto: Charlotte de la Fuente

De danske supermarkeder og discountbutikker dyster langt fra kun om at sælge ketchup, toiletpapir og kaffebønner til danskerne. Kampen mellem dagligvareselskaberne handler også om at vise handlekraft inden for ansvarlighed og bæredygtighed.

Der har hidtil været fokuseret på især tiltag med eksempelvis at udfase plasticposer og konventionelle bananer i butikkerne til et øget fokus på madspild og unges rygevaner. Men nu skrues der også op for mere eksternt rettede tiltag inden for klima og biodiversitet i naturen...

BRANCHENYT
Læs også