Kendte brands ændrer logo i kampen mod coronavirus
Flere store og kendte virksomheder har lavet et twist med deres logoer for at få folk til at holde afstand.
De fleste har hørt statsministeren, sundhedsmyndighederne - ja selv dronningen - opfordre folk til at holde afstand.
Nu gør flere store virksomheder det samme ved at lave en ”corona-udgave” af deres kendte logoer.
Som det fremgår af illustrationen herover, så har McDonald’s skilt deres kendte to buer ad for at signalere, at man skal holde afstand, skriver CNN Business.
Det samme gælder for Audi’s kendte fire ringe og VW har ændret deres logo til V W for at opfordre til at holde afstand.
”Hold distance” er blevet et populært udsagn i takt med, at coronavirus spreder sig. Men det deler også vandene blandt eksperter inden for design.
»Vores nuværende globale situation er ingen vittighed. Det er en alvorlig sag. Og brands, der designer sociale distanceringslogoer, har potentialet til at mindske folks opfattelse af, hvor alvorlig en situation, vi går igennem,« lyder det fra Douglas Sellers, der er kreativ direktør for firmaet Siegel + Gale.
Andre mener, at selskaberne hellere skulle foretage sig ”noget meningsfuldt” i stedet. Som eksempelvis at betale deres medarbejderes sygeorlov eller gå ind i produktion af åndedrætsmasker og andre værnemidler.
Også Coca-Cola har brugt deres logo i kampen for at folk skal holde afstand til hinanden.
På store billboards på Times Square har Coca-Cola skrevet ”C o c a - c o l a - Staying apart is the best way to stay united”. Altså ”at holde afstand er den bedste måde at holde sammen på”.
Det er primært på de sociale medier, at selskaberne har promoveret deres ændrede logoer.