Erhverv

Kendte brands ændrer logo i kampen mod coronavirus

Flere store og kendte virksomheder har lavet et twist med deres logoer for at få folk til at holde afstand.

Artiklens øverste billede
Kendte selskaber som McDonald's og VW har "skildt" deres logo ad for at signalere, at man skal holde mindst to meter mellem hinanden.

De fleste har hørt statsministeren, sundhedsmyndighederne - ja selv dronningen - opfordre folk til at holde afstand.

Nu gør flere store virksomheder det samme ved at lave en ”corona-udgave” af deres kendte logoer.

Som det fremgår af illustrationen herover, så har McDonald’s skilt deres kendte to buer ad for at signalere, at man skal holde afstand, skriver CNN Business.

Det samme gælder for Audi’s kendte fire ringe og VW har ændret deres logo til V W for at opfordre til at holde afstand.

”Hold distance” er blevet et populært udsagn i takt med, at coronavirus spreder sig. Men det deler også vandene blandt eksperter inden for design.

»Vores nuværende globale situation er ingen vittighed. Det er en alvorlig sag. Og brands, der designer sociale distanceringslogoer, har potentialet til at mindske folks opfattelse af, hvor alvorlig en situation, vi går igennem,« lyder det fra Douglas Sellers, der er kreativ direktør for firmaet Siegel + Gale.

Andre mener, at selskaberne hellere skulle foretage sig ”noget meningsfuldt” i stedet. Som eksempelvis at betale deres medarbejderes sygeorlov eller gå ind i produktion af åndedrætsmasker og andre værnemidler.

Også Coca-Cola har brugt deres logo i kampen for at folk skal holde afstand til hinanden.

På store billboards på Times Square har Coca-Cola skrevet ”C o c a - c o l a - Staying apart is the best way to stay united”. Altså ”at holde afstand er den bedste måde at holde sammen på”.

Det er primært på de sociale medier, at selskaberne har promoveret deres ændrede logoer.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.