Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Coronakrise sender Nent i retning af at blive "mere lig Netflix eller Spotify"

Et annoncefald, der skal måles i tocifrede procentsatser, mindsker Nordic Entertainment Groups afhængighed af annoncemarkedet. Gennemførte besparelser er nok til at redde selskabet gennem selv en endnu dybere krise på annoncemarkedet, fortæller topchef.

Corona rammer verden
Anders Jensen, adm. direktør, Nordic Entertainment Group. Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (Nent) mærker det pres på annoncemarkedet, som coronakrisen har medført. I årets første tre måneder faldt dén del af omsætningen med 13 pct., og hvis man ser på april, var faldet 25 pct., oplyser Nent i regnskabet for første kvartal, som er præsenteret torsdag.

Samtidig vokser Nents indtægter fra abonnementer. Det skyldes særligt streamingtjenesten Viaplay, som i første kvartal lagde lige over 100.000 nye kunder til abonnementsbasen, der ved udgangen af marts talte 1,67 mio...

BRANCHENYT
Læs også