• For abonnenter
Erhverv

Coronakrise sender Nent i retning af at blive "mere lig Netflix eller Spotify"

Et annoncefald, der skal måles i tocifrede procentsatser, mindsker Nordic Entertainment Groups afhængighed af annoncemarkedet. Gennemførte besparelser er nok til at redde selskabet gennem selv en endnu dybere krise på annoncemarkedet, fortæller topchef.

Artiklens øverste billede
Anders Jensen, adm. direktør, Nordic Entertainment Group. Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (Nent) mærker det pres på annoncemarkedet, som coronakrisen har medført. I årets første tre måneder faldt dén del af omsætningen med 13 pct., og hvis man ser på april, var faldet 25 pct., oplyser Nent i regnskabet for første kvartal, som er præsenteret torsdag.

Samtidig vokser Nents indtægter fra abonnementer.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.