• For abonnenter
Erhverv

Kendt burgerkæde: Krisen kan ændre måden vi sælger på

Under krisen har drive-in og hjemmelevering vist sit værd for Burger King i Danmark, der har lukket spiseområderne i sine restauranter og udelukkende solgt take away.

Artiklens øverste billede
Take away har fået en større betydning for Burger King i Danmark under krisen. Og det kan det meget vel fremadrettet, mener burgerkædens marketingschef. Foto: REUTERS/Jason Cairnduff

Bilerne er strømmet til, og drive-in-sluserne har været under pres, siden Burger King i midten af marts lukkede ned for sine spiseområder i restauranterne og skiftede til udelukkende at tilbyde take away.

Drive-in udgør nu 80 pct. af det samlede salg i flere forretninger - og derudover er der kommet en stigning i hjemmeleveringer.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.