Erhverv

Rockwool-topchef ser markeder skrumpe: »Vi gør alt, hvad vi kan for at reducere omkostninger«

Som coronakrisen udvikler sig, begynder Rockwool at se på sine personaleomkostninger. Topchefen afviser massefyringer, men markederne skal tilpasses til efterspørgslen.

Coronaudbruddet kan ifølge Rockwools topchef, Jens Birgersson, betyde nye trends i samfundet. Måske vil Rockwools Grodan-forretning vokse, hvis flere vil dyrke grøntsager tæt på forbrugeren. Foto: Stine Bidstrup

Med et omsætningsdyk på 20 pct. i april ser isoleringskæmpen Rockwool ind i en fremtid, hvor der skal skæres ned på omkostningerne.

»Vi kigger på, hvad aktivitetsniveauet er på et marked, og når vi får klarhed over det, vil vores lokale teams kigge på personaleomkostninger og andre omkostninger. Vi vil tilpasse os, for vi har ikke råd til at sidde med for høje omkostninger og ikke være konkurrencedygtige,« siger Jens Birgersson, adm. direktør i ...

BRANCHENYT
Læs også