• For abonnenter
Erhverv

Teaterchef overskred markedsføringsbudgettet med 15 mio. kr.

Forhenværende teaterchef på Fredericia Teater Søren Møller mener ikke, at millionoverforbruget på markedsføring har noget at gøre med teatrets konkurs. Bestyrelsesformand fastholder, at det er en væsentlig årsag.

Artiklens øverste billede
Søren Møller har været teaterchef for Fredericia Teater siden 2010. I februar i år opsagde han sin stilling på baggrund af et overforbrug på marketing, og i marts gik teatret konkurs.

Den tidligere teaterchef for Fredericia Teater, Søren Møller, brugte i 2019 og 2020 45 mio. kr. på markedsføring, hvilket var 15 mio. kr. mere, end der var budgetteret med. Ifølge teatrets bestyrelse er det, foruden svigtende billetsalg og coronakrisen, én af årsagerne til, at teatret gik konkurs.

Konkursen af hele Danmarks musicalteater

Fredericia Teaters økonomiske historie har budt på både op- og nedture, og den 16. marts gik teatret konkurs. Jyllands-Posten er dykket ned i, hvad der skete med hele Danmarks Musicalteater.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.