• For abonnenter
Erhverv

Dagligvarekæder slås om forbrugerne med flere egne varer

Alle de store dagligvarekæder skruer op for satsningen på produkter, som sælges under egne navne og derfor kun er i deres butikker. Mærkevareleverandørerne advarer om, at det skaber mindre gennemsigtighed for forbrugerne.

Artiklens øverste billede
Dagligvarekædernes egne mærker fylder mere og mere i butikker, supermarkeder og varehuse. Foto: Stine Rasmussen

Mens det samlede salg af dagligvarer ligger fladt, skruer de danske supermarkeder og discountkæder op for egne varer. Det skal skabe større kundeloyalitet fra danskerne – og dermed vinde salg fra konkurrenterne.

Andelen af egne varemærker – kaldet private label – vokser i flere af de store kæder. Det sker under navne som eksempelvis

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.