Erhverv

Coronakrisen åbner ny salgskanal i Europa for dansk køkkenproducent

Køkkenkæder melder om fremgang i salget uagtet forårets krise. Kvik-kæden går samtidig i offensiven med en ny salgsform som alternativ til butikkerne, da forbrugerne ændrer adfærd.

Jens-Peter Poulsen er adm. direktør for køkkenkoncernen Kvik, som omsætter for ca. 1,5 mia. kr. gennem salg i 11 lande. Foto: Casper Dalhoff.

På trods af coronakrisen gennem foråret melder danske køkkenproducenter om fuld fart i salget. En af dem bruger ligefrem krisen til at skubbe fart i salg af køkkener direkte hjemme ved forbrugerne i 11 lande rundt om i Europa.

Køkkenselskabet Kvik kom ud af 2019 med rekordregnskab, hvor både indtjening og omsætning atter voksede. Derfor skabte coronakrisen i marts, da den satte ind både på det danske hjemmemarked og de andre lande i Europa, hvor selskabet har butikker, store bekymringer...

BRANCHENYT
Læs også