Erhverv

Lego-chef om at droppe reklamer efter politivold i USA: »Vi skruer hele tiden op og ned for markedsføring«

Lego valgte under den mest massive dækning af protesterne mod racisme og politivold i USA at dæmpe markedsføringen af bl.a. politibiler. Det ligner en politisk stillingtagen, men det er helt normalt, siger Legos adm. direktør Niels B. Christiansen.

Lego trak markedsføring af bl.a. politiprodukter tilbage, mens der i USA var massive protester mod især politivold. Men adm. direktør, Niels B. Christiansen, afviser, at Lego dermed blander sig i politik. Ikke alle fans er enige. Foto: Mads Frost

Lego, et af verdens stærkeste brands, har sat sig selv i noget af en saks i den aktuelle uro om politivold og racisme i USA.

Mens videoen af den døende sorte mand George Floyd gik verden rundt sammen med billeder af kæmpe demonstrationer mod racisme og politivold, valgte legetøjsproducenten at skrue ned for markedsføringen af en række af sine politirelaterede produkter...

BRANCHENYT
Læs også