Serier

Amerikansk detailkæmpe indgår nyt online samarbejde

Corona rammer verden
Foto: Patrick T. Fallon

Den amerikanske detailkæmpe Walmart har indgået et samarbejde med e-handelskæmpen Shopify for at udvide sin tilstedeværelse på tredjepartsplatforme og udnytte forbrugernes lyst til at handle online i kølvandet af coronapandemien.

Det fortæller Jeff Clementz, der er direktør i Walmart, i et interview ifølge Bloomberg News.

Shopify's markedsplads, der allerede udbyder mere end 75 mio. produkter, voksede i første kvartal mere end Walmarts egen onlineplatform.

Samarbejdet er Walmarts seneste forsøg på at udvide skalaen og overskuddet af selskabets 21,5 mia. dollar amerikanske e-handelsforretning, som indhenter Amazons, men som fortsat taber penge.

I de senere år har detailgiganten udrullet en model for tredjepartssælgere, hvor kunder har kunnet returnere varer købt online i kædens fysiske butikker.

- Der er mange Shopify-sælgere, som allerede er på Walmart.com, men vi har ikke penetreret deres base i den grad, det er muligt. Der er en enorm mulighed, siger Jeff Clementz til Bloomberg.

BRANCHENYT
Læs også