Erhverv

Derfor er onlinesalg til Kina både svært - og har et kæmpe potentiale

Onlineshopping i Kina er noget helt andet end i de vestlige lande. Men kineserne elsker det, og selv en lille niche kan ramme millioner af kunder.

Tmall, Pinduoduo, JD.com og andre store platforme når ud til over 700 mio. kinesere, der virkelig har taget onlineshopping til sig. Det kan danske firmaer udnytte - selvom det kræver noget arbejde. Foto: Andy Wong/AP

At forsøge at sælge over grænsen til Kina er helt indlysende mere kompliceret end til Sverige, alene på grund af sprog og afstand. Men der er mange andre forskelle, som danske virksomheder har brug for at overvinde.

Det er dog lykkedes, for der bliver faktisk solgt en hel del danske varer ind i Kina, i de kinesiske webshops, viser tal fra den store kinesiske platform Tmall. På årets største dag for onlinehandel, Singles Day, lå Danmark trods sin lille størrelse globalt som nummer 15...

BRANCHENYT
Læs også