Erhverv

Reklamechef: Disse tre brands har toppet og floppet under coronakrisen

Hjælpepakker, lokalstøtte, videoskærme, konkurser og regninger. Der er stor forskel på, hvilket aftryk de seneste måneder har efterladt på en stribe danske brands.

Irma var hurtig til at styrke sit samarbejde med lokalleverandørerne under coronakrisen og har styrket sit brand ved det, lyder vurderingen. Foto: Thomas Borberg. Tobias Smidth-Fibiger har som adm. direktør hos McCann Copenhagen haft lejlighed til at studere de danske brands under krisen.

Når danskerne i disse uger spankulerer rundt i sommerlandet, vil de støde på utallige forretningsnavne, som alle har det til fælles, at de har brugt hele foråret på at håndtere en økonomisk omvæltning af en anden verden.

Nogle af navnene skiller sig imidlertid kraftigt ud fra flokken, fordi deres brand enten er blevet styrket eller svækket under coronakrisen, hvilket her får chefen for reklamebureauet McCann Copenhagen, Tobias Smidth-Fibiger, til at give sit bud på tre brands, der henholdsvis har toppet og floppet...

BRANCHENYT
Læs også