Erhverv

Tidligere Carlsberg-mand er ansat som ny topchef i Mikkeller

Efter at have stået i spidsen for ølfirmaet Mikkeller i mere end 15 år har Mikkel Borg Bjergsø nu valgt at give stafetten videre til en anden.

Artiklens øverste billede
Mikkel Borg Bjergsøs giver ølstafetten videre. Foto Gregers Tycho.

Fra 1. november er Kenneth Madsen ansat som administrerende direktør i selskabet. Den titel har hidtil tilhørt Mikkel Borg Bjergsø, der er grundlægger af ølfirmaet.

Mikkel Borg Bjergsø forlader dog ikke Mikkeller, da han fortsætter i en rolle som kreativ direktør. Det oplyses i en pressemeddelelse.

- Brandmæssigt er vi vokset rigtig store i den internationale craft beer-verden, og jeg er virkelig stolt af det team, vi har bygget op fra bunden med driftschef Jacob Gram Alsing som anker.

- Nu er vi klar til at tage et skridt videre, og Kenneth er den rigtige til at lede den proces, siger Mikkel Borg Bjergsø i pressemeddelelsen.

Han begrunder sit ønske om at give stafetten videre med, at han de seneste år har brugt meget tid på forretningsdelen, selv om det egentlig ikke er det, han brænder mest for.

- Så med Kenneths hjælp får jeg tid til at koncentrere mig om og tage mig ordentlig af det, som jeg er bedst til. Nemlig at udvikle den kreative del af Mikkeller, produkterne og brandet, siger Mikkel Borg Bjergsø.

Afløseren Kenneth Madsen kommer med erfaring fra blandt andet Carlsberg, hvor han startede som trainee for 25 år siden.

Senest har han tilbragt syv år i Hongkong som smykkevirksomheden Pandoras direktør for Asien og Australien.

- Lige siden jeg startede min karriere i Carlsberg, har jeg drømt om en dag at vende tilbage til ølbranchen. Så da tilbuddet om at blive en del af Mikkellers team kom, var det en no brainer.

- Mikkeller er ikke kun et af verdens førende craft beer-brands med en stærk forretning i Europa og USA. Det har også et enormt potentiale for ekspansion på uudnyttede markeder som for eksempel Kina, siger Kenneth Madsen.

Siden Mikkel Borg Bjergsø grundlagde Mikkeller i 2006, er ølfirmaet vokset fra et mindre mikrobryggeri til en etableret ølproducent med egne barer i en række forskellige lande.

I dag har Mikkeller omkring 20 barer fordelt over Europa, Asien og USA.

/ritzau/

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.