Erhverv

Coop og Salling Group opruster over for Nemlig.com

Pandemien har skubbet tempo i det digitale madsalg. Coop og Salling Group melder på linje med Nemlig.com om stor vækst og mange nye medarbejdere - trods onlinesalget fortsat kun udgør en beskeden del af dagligvaremarkedet.

Både Salling Group, Coop Danmark og Nemlig.com skruer op for antallet af medarbejdere, der pakker dagligvarer, som er solgt digitalt til danskerne. Arkivfoto: Carsten Bundgaard.
    Online-salget af dagligvarer vokser både internationalt og her i landet - men få tjener penge i den branche, da det fortsat er svært at lave forretning i at bringe fødevarer ud til kunderne.
Nemligs direktør, Stefan Plenge, forklarer, at de nuværende store investeringer gør, at der endnu ikke er sorte tal på selskabets bundlinje.

Coronakrisen har sat fuld fart på onlinehandlen med dagligvarer til danskerne.

Det har øget konkurrencen og udløst storinvesteringer i både flere ansatte og faciliteter hos de to store i dagligvarehandlen - Coop Danmark og Salling Group - der begge er i offensiven på det digitale salg...

BRANCHENYT
Læs også