Erhverv

Lurpak er mest kendt - Puck har størst potentiale

Mellemøstens vilde vækstrater giver Arla mod på mere i den stærke region, hvor Arlas mærker Lurpak og Puck vinder indpas. Lurpak er kommet med i top 10 på regional hitliste – og ny international koncerndirektør er klar til flere tiltag.

Selv om Arla har ramt jackpot med de rette produkter til tidens trend, skal der ikke hviles på laurbærene. Momentum skal ifølge koncernchefen udnyttes til at køre topbrandet Puck i spil på andre områder end hvid ost. Foto: PR/Arla

Der bliver sendt masser af Lurpak-smør og Puck-ost i både fysiske og virtuelle indkøbskurve i Mellemøsten. Madlavning er blevet et hit under nedlukningen, som så mange andre steder i verden, men Arlas varemærker har en helt særlig position på dette vækstmarked.

Det fortæller Arlas nye internationale koncerndirektør Simon Stevens, der under pandemien har set foodservicemarkedet dykke kraftigt, men til gengæld ser forbrugerne i hele Mellemøsten omfavne de kendte fødevarer i større stil...

BRANCHENYT
Læs også