• For abonnenter
Erhverv

Jagten på svindelmaskinens tandhjul: Hvorfor betalte kunderne igen og igen fiktive regninger?

Stribevis af kunder har angiveligt lejet mandskab af firmaer uden ansatte, viser en kortlægning af et formodet svindelkompleks. I dag vil kunderne meget nødigt forklare nærmere om deres forbindelser til stråmandsselskaber, der har oparbejdet moms- og skattegæld for mere end 300 mio. kr. til statskassen

Artiklens øverste billede
Illustration: Anders Thykier

Direktøren i den anden ende af telefonforbindelsen smed røret på midt i et spørgsmål. Hans firma Sorø Metalopkøb er gået konkurs, men det var ikke derfor, vi gentagne gange havde forsøgt at få fat i Tim Jimmy Rosenhagen Jensen.

Har du tid et øjeblik?

»Det kommer an på, hvad det drejer

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.