Erhverv

Ecco-chefen: Krisen har lært os behovet for hurtigt at få nye sko på markedet

Adm. direktør Steen Borgholm i danske Ecco-koncern fastslår, at skosalget internationalt har fået klø under coronakrisen. Og at branchen er inde i en fase med konsolidering og polarisering mellem selskaberne.

Steen Borgholm har været ansat hos Ecco i 21 år og blev i 2017 adm. direktør.
Foto: Gorm Branderup

Mens salget af sko til fest og arbejde har ligget meget lavt gennem 2020, har Ecco under coronakrisen holdt fart i fodtøj til golf, friluftsliv og hjemlig hygge. Fremover vil Ecco gerne være endnu stærkere på bl.a. sneakers og dermed sko til også yngre forbrugere.

Adm. direktør Steen Borgholm ser tilbage på et 2020 med hårdt pres på omsætningen og indtjeningen, som er styrtdykket i kraft af pandemien. Fraregnet investeringer blev indtjeningen i den familieejede skokoncern faktisk halveret i året sammenlignet med 2019...

Læs også