Erhverv

Ecco-chef om russisk milliardkøb: Det skal blive en vækst-case for os

Den familieejede skokoncern Ecco, der i 2020 blev ramt af et corona-dyk i omsætningen på 20 pct., holder fart i strategien om selv at styre en større del af salget til de globale forbrugere.

Den sønderjyske skokoncern Ecco har salg i 89 lande samt over 21.000 ansatte rundt om på kloden. Foto: Tobias Nørgaard Pedersen.

Russiske forbrugere skal være med til at trække ny vækst ind i danske Ecco de kommende år. Det marked indgår i en strategi om, at den sønderjyske skokoncern i højere grad end tidligere vil have kontrol over salget og distributionen direkte til forbrugerne.

Først i 2020 gennemførte Ecco Sko A/S den hidtil største investering. Det skete i en handel til over 1 mia. kr. med overtagelsen af distributøren i Rusland samt en række omkringliggende lande. Et selskab med 218 butikker, 1.600 ansatte og 30 år som distributør for Ecco...

Læs også