Erhverv

Nyt nichemedie skal afdække transport og logistik

Det nye erhversvmedie MobilityWatch stiller skarpt på transportsektoren som en del af Watch Medier.

Anders Heering, der er direktør og chefredaktiør for Watch Medier, mener, at der er brug for erhvervsmedier, som  »skriver om mere og andet end landets 20 største virksomheder.« Foto: Jan Mindegaard

Watch Medier skal nu dække endnu en gren af erhvervslivet med det nye medie MobilityWatch, der lanceres i maj.

Mediet skal dække transport- og logistiksektoren, distribution og infrastruktur.

»Transport, logistik og infrastruktur spiller en helt afgørende rolle i en globaliseret verden, hvor varer og mennesker flyttes og transporteres som aldrig før. Det gælder både for de danske virksomheder herhjemme og i udlandet og for globale aktører, der har etableret sig i Danmark. De senere års digitalisering har sat yderligere skub i udviklingen af mobiliteten i samfundet. Det er en udvikling, der vil være med til at definere dansk erhvervsliv i fremtiden,« siger Søren Springborg, nyhedschef på Watch Medier i en pressemeddelelse.

Redaktøren på MobilityWatch er fundet internt med Thomas Bo Christensen, der indtil 1. april har fungeret som redaktør på FinansWatch, hvorefter han har fokuseret på det nye medie. Han har været en del af Watch Medier siden 2012.

MobilityWatch er den 15. danske medie, som bliver udgivet af Watch Medier og bliver ligesom de eksisterende Watch medier abonnementsfinansieret.

Formålet med det nye medie er at dykke ned i et bestemt hjørne af erhvervslivet og se nærmere på de historier, som ikke altid får spalteplads hos de bredere medier.

»Der er brug for erhvervsmedier, der skriver om mere og andet end landets 20 største virksomheder. Når vi lancerer et medie om en ny branche, er det med ambitionen om at tage hele branchen seriøst med uafhængig nyhedsjournalistik med fokus på substansen. Vi håber og tror, at vi kan skabe den samme høje relevans med MobilityWatch i en hel central branche med en enorm samfundsmæssig betydning,« siger Anders Heering, chefredaktør og adm. direktør for Watch Medier.

BRANCHENYT
Læs også