Erhverv

Skrap slankekur løfter TDC-regnskab præget af kundeafgang

Selv om TDC kæmper med næb og klør, har telegiganten tabt 19.000 kundeforhold i 1. kvartal anført af tv-forretningen, der fortsætter flere års nedtur med 18.000 tabte kunder.

TDC har svært ved at holde på kunderne. Trods nye forretningstiltag mistede koncernen i 1. kvartal 19.000 kundeforhold. Foto: PR/TDC

TDC kommer ud af 1. kvartal med tilbagegang i salget over hele linjen. Alligevel erklærer topchef Henrik Clausen, at telegiganten er godt på vej mod målet om at skabe et finansielt stærkt selskab bygget på de to datterselskaber TDC Net og Nuuday.

1. Tallene. TDC-omsætningen dykker i 1. kvartal 3,5 pct. til 3.982 mio. kr. Årsagen er først og fremmest tilbagegang i salget i Nuuday, som favner alle telegigantens kundevendte aktiviteter gennem selskaber som f.eks. Yousee, Telmore, TDC Erhverv, Hiper, YouTV og Eesy. Et kig på regnskabet viser, at Nuuday-salget de seneste tre måneder er dykket 3,4 pct. anført af internetaktiviteterne, der trods sidste års milliardstore investeringer i udrulning af fibernet har oplevet et salgsdyk på 5,2 pct...

BRANCHENYT
Læs også