Erhverv

Shaping New Tomorrow skyder tocifret millionbeløb i ny satsning

Der bliver satset stort på bæredygtighed, når den hurtigtvoksende tøjkomet Shaping New Tomorrow skyder et større millionbeløb i en ny satsning.

Det var i Løvens Hule, at Shaping New Tomorrow for alvor slog igennem og blev et kendt navn. Foto: PR.

De tre unge mænd, der står bag det hurtigtvoksende modebrand Shaping New Tomorrow, havde slet ikke turde håbe på, at deres bæredygtige kollektioner ville klare sig så godt. Men det gjorde de, og derfor skyder teamet nu yderligere 20 mio. kr. efter bæredygtigheden, annoncerer virksomheden i en pressemeddelelse.

Sådan skriver flere medier, herunder branchebladet Tøj.

Tøjvirksomheden, der bl.a. er kendt fra tv-programmet Løvens Hule, har hele tiden haft planer om at satse stærkt på bæredygtighed, men det er allerede gået meget hurtigere end man havde forventet.

»Det er slået igennem langt hurtigere, end vi turde håbe på. Vi har ikke lagt skjul på, at vores ambition er, at bæredygtige styles i løbet af nogle år skal op og fylde 40-50 procent af forretningen. Det skal det stadigvæk, og måske endda endnu mere, men med vores yderligere satsning tror vi nu på, at det sker endnu hurtigere og inden for få år,« siger Christoffer Bak, der er udviklingsdirektør og medstifter af Shaping New Tomorrow.

Og derfor poster virksomheden nu de 20 mio. kr. i bæredygtighedskassen i et forsøg på at nå det mål. I dag udgør herrebrandets bæredygtige kollektioner ca. 15 pct. af forretningen.

Shaping New Tomorrows seneste regnskab viste et rekordhøjt overskud på 30,6 mio. kr. før skat og en omsætning på mere end 200 mio. kr.

Brandet blev stiftet i 2015 af Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann og er vokset markant siden. Firmaet beskæftiger i dag mere end 80 ansatte på hovedkontoret i Aalborg samt i butikkerne i Aalborg, Aarhus, Odense og København

Læs også