Erhverv

Rapport: Streaming er blevet mainstream på mediemarkedet

Forbruget af streamingtjenester vokser år for år, og i 2020 var der næsten lige så mange danskere, der streamede ugentligt, som der så traditionelt tv. Det viser ny delrapport, der sætter tal på udbredelsen af bl.a. Netflix, Mofibo og Podimo.

Popcorn Time er en ny streamingtjeneste Foto: Ole Steen

Streaming er for alvor kommet for at blive og er snart en lige så integreret del af hverdagen for den danske befolkning, som traditionelt flow-tv. Det viser delrapporten "Kort nyt om streamingtjenester", der er en del af af Slots- og Kulturstyrelsens årlige kortlægning af mediernes udvikling i Danmark.

I 2020 streamede 68 pct. af danskerne over 12 år ugentligt eller oftere. Det dækker over både tv-, musik-, podcast- og bogstreaming. Til sammenligning var det 72 pct. af danskerne, der ugentligt eller oftere så traditionel flow-tv...

BRANCHENYT
Læs også