Erhverv

Coop bliver partner med Carrefour om franske varer i danske butikker

De store dagligvarekæder skruer op for salget af produkter, som her i landet kun sælges i deres butikker. Coop Trading har netop indgået samarbejde med den franske gigant Carrefour om varer til de nordiske markeder.

Med 12.800 egne butikker i ni lande og ca. 2.000 partnerbutikker i 38 lande  er Carrefour en af verdens største dagligvarekoncerner. Arkivfoto. Foto: Remy de la Mauviniere/AP

Egne varer og produkter, som kun sælges i visse butikker, er blevet en væsentlig del af konkurrencen i dagligvarehandlen. Nu går de nordiske Coop-selskaber sammen med den franske gigant Carrefour på netop det område.

Private label - egne varemærker - er ifølge eksperter med til at skabe større kundeloyalitet fra forbrugerne og dermed vinde salg fra konkurrenterne. Flere af de danske kæder har derfor skruet op for satsningen på egne varer...

BRANCHENYT
Læs også