Erhverv

Løvens Hule-virksomhed tjener rekordmange penge

Skjortevirksomheden Barons har netop landet sit første millionoverskud til trods for at måtte corona-lukke sin fysiske butik kort efter åbningen.

Joachim Latocha er stifter af- og adm. direktør i skjortevirksomheden Barons. Foto: PR.

»Mener du det?«

Sådan lød Joachim Latochas reaktion, da Jesper Buch sidste år gav ham det største bud i tv-programmet Løvens Hules historie. 15 mio. kr. for 100 pct. af Joachim Latochas skjortevirksomhed, Barons. Men han takkede nej og indgik i stedet for i en aftale med Coolshop-stifter, Jacob Risgaard.

Det skabte røre i medierne, men Joachim Latocha stod fast på, at det var den rette beslutning. Og nu viser Barons seneste regnskab, at virksomheden klarer det ganske fint uden Just Eat-stifterens opkøb.

Skjorteproducenten runder nemlig sit første millionoverskud på 3,9 mio. kr. Det er en stor stigning fra 2019, hvor overskuddet lå på 707.000 kr.

Barons har et website, hvor der udelukkende sælges lyseblå og hvide klassiske skjorter, og forsøgte sig også med at åbne en fysisk butik på Strøget, der måtte lukke kort efter på grund af coronakrisen. Det har dog ikke slået adm. direktør, Joachim Latocha, ud af kurs.

»Vi fik en mildt sagt flyvende start på 2020, men måtte også sande, at vi næsten blev overhalet af vores egen succes, da vi havde udsolgt det meste af februar måned,« siger han i en pressemeddelelse.

Også investor Jacob Risgaard, der ejer 10 pct. af Barons, er tilfreds med det nyerhvervede millionoverskud.

»Det allerførste, jeg investerer i, er menneskene. Og når der står sådan to vilde mennesker, som har set et hul i markedet, så er jeg med. For selvfølgelig skal Danmark være førende på produktion af skjorter, når nu vi er førende på alt muligt andet design. Og så har BARONS ovenikøbet skåret alle de fordyrende mellemled ud af ligningen. Det, sammen med skjorternes ekstremt høje kvalitet, er klart medvirkende til, at vi lander et virkelig flot 2020-resultat,« siger han.

BRANCHENYT
Læs også