• For abonnenter
Erhverv

Hver fjerde dropper restaurantbesøg på grund af coronapas - det koster månedligt 1 mia. kr. i tabt omsætning

Horesta anslår, at coronapasset er årsag til et milliardtab i omsætning hver måned og ønsker det afskaffet.

Artiklens øverste billede
Jan Vinther Laursen er udover formand for Horesta også daglig direktør for og medejer af restaurantkæden Bone’s, der har 24 restauranter i Danmark og én i Grønland. Foto: Pr.

De fortsatte restriktioner bliver trods genåbningen ved med at gøre ondt på restauranter, barer og værtshuse.

En ny undersøgelse fra Gallup viser, at hver fjerde dansker har fravalgt restaurantbesøg på grund af coronapas-restriktionen, mens hver femte har undgået caféer, barer og værtshuse. Det får nu atter Horesta, brancheorganisationen

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.