Erhverv

Claus Meyer investerer i ny streamingtjeneste

Den kendte kok og serieiværksætter er en af investorerne i en ny videostreamingtjeneste, der vil lære danskerne forskellige færdigheder.

Foto: Daniel Nørup Agerholm.

Han var egentlig inviteret til at deltage som hovedpersonen i en række afsnit om iværksætteri, men i stedet er kok og serieentreprenør Claus Meyer endt som investor i en ny dansk streamingtjeneste.

Den nye tjeneste hedder Mesterlære, og er en platform, hvor forskellige profiler inden for både erhverv, kunst og kultur deler deres erfaringer i en række korte uddannelsesdokumentarer.

»Det var en hård fødsel, men jeg blev så begejstret, at jeg endte med at investere i virksomheden. Frem for alt er det en kæmpe fornøjelse at hjælpe med at systematisere udbredelsen af ideen om det slumrende mesterskab i det enkelte menneske,« siger Claus Meyer i en meddelelse.

Per Rosenkrantz Holm er adm. direktør og medstifter af det nye selskab sammen med Tobias Hertz og Mette Martinussen.

Stifterne mener, at coronapandemien kan være med til at skabe et fællesskab, som Mesterlære kan bruge som fundament.

»I Danmark har vi ellers ikke haft en tradition for at invitere folk ind i vores praksis. Det er alt for sjældent vi siger: Må jeg vise dig, hvordan jeg gør, og hvad der har virket for mig? Det gør en række håndplukkede læremestre nu,« siger Per Rosenkrantz Holm.

Fænomenet findes allerede i den populære amerikanske pendant Masterclass, hvor kendte og profiler inden for hver deres felt holder en slags onlineforedrag og læringssessioner.

Foruden Claus Meyer er balletmester Nikolaj Hübbe, EU-kommissær Margrethe Vestager, virksomhedsejer Christian Stadil og iværksætter Lennart Lajboschitz blandt dem, der deltager i kommende afsnit hos Mesterlære.

Læs også