• For abonnenter
Erhverv

Storcentre ruster sig til kamp med nethandel og nye kundevaner

Siden 2017 er der ikke kommet nye shoppingcentre til i Danmark, og andre steder i verden lukker centre. Pandemien får flere storcentre og kædebutikker til at lægge nye planer, mens onlinesalget vokser.

Artiklens øverste billede
Blandt de danske detailkæder med butikker i shoppingcentre er Nielsens. Tøjkæden har 10 af dens 16 butikker placeret i centre - som her Rosengårdcentret i Odense, hvor Kim Brandt gør varer klar. Foto: Brian Karmark

De danske stor- og indkøbscentre er i gang med at skabe en ny fremtid ovenpå coronakrisen.

Krisen har kostet dyrt i tab af kundetrafik gennem lange perioder med tvangslukkede butikker. Derfor skal rollen for centrene, som sidder på ca. 25 pct. af den samlede, danske detailomsætning, defineres på ny.

Netop shoppingcentrene

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.