Erhverv

Dansker landede i Tokyo og fik et kulturchok – nu står han bag Lundbecks mest succesfulde lancering nogensinde

Christoffer Dahl er hovedarkitekten bag den mest succesfulde lancering i Lundbecks historie, men vejen dertil har mildest talt ikke været uden bump på vejen.

Christoffer Dahl leder Lundbeck i Japan, og han har bl.a. måttet sande, at visitkort spiller en helt central rolle. »Når man møder en ny forretningspartner, giver man altid sit visitkort med den japanske oversættelse op ad. Man skal hilse på den øverste placerede person først, og så foregår det med et let buk. Det handler også om at undgå øjenkontakt, fordi det viser respekt ift. personen,« siger han. Foto: Christian Lykking.

Intet var, som det han kendte.

Alligevel lykkedes det danske Christoffer Dahl at blive hovedarkitekten bag den mest succesfulde lancering af et lægemiddel i Lundbecks historie i et land, hvis kultur ikke kan ligge ret meget længere fra den danske...

Læs også
Top job