Erhverv

5R Marketing vokser i stor stil - men holder fast i Danmark

Gennem årene er millionerne rullet ind hos det danske marketingselskab 5R Marketing. I år er ikke nogen undtagelse med et rekordregnskab stærkt drevet af nye forretningsområder.

Carsten Rasmussen (tv) og Steen McCormick (th) ejer 5R Marketing. Foto: Rikke Kjær Poulsen Carsten Rasmussen og Steen McCormick ejer 5R Marketing. Foto: Rikke Kjær Poulsen Carsten Rasmussen og Steen McCormick ejer 5R Marketing. Foto: Rikke Kjær Poulsen Carsten Rasmussen og Steen McCormick ejer 5R Marketing. Foto: Rikke Kjær Poulsen

»Vi går lidt efter princippet, at den, der lever stille, lever godt.«

Sådan lyder en indledende kommentar fra Carsten Rasmussen, adm. direktør i det stærkt voksende kontaktcenterfirma 5R Marketing.

Virksomheden har siden sin start i 2005 så vidt muligt forsøgt udelukkende at fokusere på sine kunder og på at udvikle virksomheden frem for at søge omtale og offentligt kendskab - og det har tydeligvis betalt sig.

I sit netop offentliggjorte regnskab for 2020/2021 kan 5R Marketing nemlig bryste sig af et rekordoverskud på knap 16,6 mio. kr. og ligeledes en egenkapital, der har ramt 17,5 mio. kr.

Det er imidlertid ikke en nyhed, at virksomheden tjener mange penge. Siden 2006 har selskabet udelukkende haft overskud i millionklassen, men i år sprænger man sin egen skala.

»Vi er gået ind på nye forretningsområder og der har været ekstra efterspørgsel på kontaktcenterydelser hen over det sidste år, så vi har bl.a. også haft ansat en masse nye mennesker,« siger Carsten Rasmussen selv om resultatet.

Kort fortalt har selskabet indtil nu udført callcenter-opgaver for andre virksomheder, herunder bl.a. Telenor og Bonnier Publications. Senest har man også startet et samarbejde med Danske Bank, hvor man har hjulpet banken med diverse kunderelaterede opgaver.

Førstenævnte fortsætter man med, og 5R Marketing forventer derfor også, at man fremadrettet kommer til at se vækst i virksomheden.

»Vi kan se, at der er et stigende behov for kontaktcenterydelser. I takt med at mange ting bliver mere online, så er der også behov for, at der er nogen, man kan ringe til, hvis der opstår spørgsmål,« forklarer Carsten Rasmussen og tilføjer:

»Meget kan jo ordnes over f.eks. chat, men vi kan mærke, at mange forbrugere har brug for at tale med en stemme fra en fysisk person så at sige.«

Men når det så er sagt, så har 5R Marketing, der aktuelt er placeret i Aarhus, ikke planer om at udvide f.eks. til udlandet.

»Vi tror på, at arbejdskraften og arbejdspladserne skal skabes i Danmark,« siger Carsten Rasmussen afsluttende.

Ud over at være adm. direktør i 5R Marketing ejer han også halvdelen af virksomheden, som han stiftede i 2005. Den anden halvdel af virksomheden ejes af Steen McCormick.

Læs også