• For abonnenter
Erhverv

Coloplast sløjfede budgetterne forlængst: »Det er ikke værdiskabende«

Coronakrisen har vist, at detaljerede budgetlægningsprocesser hurtigt bliver overflødige. Det tog Coloplast allerede konsekvensen af efter finanskrisen.

Artiklens øverste billede
»Vores konklusion var, at der var rigtig meget ressourcespild på tværs af organisationen,« siger Anders Lonning-Skovgaard, finansdirektør i Coloplast, om den traditionelle budgetproces. Foto: Niels Hougaard

Før 2009 tog budgetlægningsprocessen i Coloplast ofte op mod et halvt år og beslaglagde massevis af nøglepersoners tid og kræfter i organisationen.

Flere hundrede af Coloplasts ledere mødtes hvert år i et auditorium i Nordsjælland for at afstemme budgetlinjer. Alle skulle vurdere, hvor mange penge deres enheder ville bruge

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.