Erhverv

Vil lokke flere i biffen: Nordisk Films Biografer lancerer abonnementsordning

Biograf-kæden tester en abonnementsordning i Aalborg. Er den en succes, bliver den rullet ud i hele landet.

Artiklens øverste billede
»Vi gør det her, fordi vi gerne vil imødekomme gæsternes behov og i bund og grund få både flere i biografen, og at få dem, der kommer, til at gå oftere i biografen,« siger Casper Bonavent, adm. direktør for Nordisk Film Biografer. Foto:Stine Bidstrup

Med Aalborg som prøveballon lancerer Nordisk Film Biografer nu en abonnementstjeneste, der skal lokke flere gæster oftere ind i biografmørket.

Det er første gang i Danmark, at man kan købe abonnement til at gå i biografen, men lignende ordninger har længe været populære i andre lande i Europa og USA.

»Når vi har spurgt vores publikum i Aalborg, kan vi se, at det er noget, som de har vist stor interesse for. Målsætningen er helt klart, at det bliver en succes, og at vi kan rulle det ud i resten af landet også,« siger Casper Bonavent, der er adm. direktør i Nordisk Film Biografer.

Han forklarer, at man har valgt at lægge ud med biografen i Kennedy Arkaden i Aalborg, fordi publikummet her repræsenterer et bredt udsnit af danskerne.

Abonnementet kommer til at koste 199 kr. om måneden, og vil derfor have tjent sig ind, hvis man går i biffen lidt mindre en to gange om måneden.

»Vi tror på, at jo oftere, gæsterne kommer i biografen, jo bedre en forretning er det for os samlet set,« siger Casper Bonavent.

Det er også dyrere end det efterhånden store udvalg af streamingtjenester, som mange danskere har taget varmt imod.

Skal det her ses som et modsvar til streamingtjenesterne?

»Man skal se det her som et oplevelsestilbud, som er en konkurrent til fx et årskort til Tivoli eller Zoo, mere end det er et modsvar til streamingtjenester,« siger Casper Bonavent, og fortæller, at det er et initiativ, der har været planlagt også før Covid 19-pandemien lukkede store dele af landet – og landets biografer – ned.

»Den primære grund til at vi gør det her, er fordi vi gerne vil imødekomme gæsternes behov og i bund og grund få både flere i biografen, og at få dem, der kommer, til at gå oftere i biografen.«

De danske biografer har fået en suveræn start efter genåbningen i august. Her satte hele 1.127.351 gæster satte sig til rette i i mørket, og det er mere end biograferne har oplevet i mere end 10 år.

Anders Matthesens populære tegnefilm Ternet Ninja stod alene for 750.000 solgte billetter de første fem uger, viser tal fra Danske Biografer.

Ifølge Casper Bonavent er også september gået strygende, og nu er forventningerne ikke mindst høje til den nye James Bond-film, der har fået både gode anmeldelser og trukket mange gæster i biffen.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.