Erhverv

Netto-chef: "Vi skal udnytte medvinden gennem rokade"

Salling Groups to udenlandske afdelinger er vokset, så de nu er på størrelse med koncernens øvrige dagligvarekæder, og derfor giver det kun mening at gøre dem mere selvstændige, fortæller Netto-direktør Michael Løve, der længe har vidst, at de to landes vækst ville føre til en ny jobbeskrivelse.

Netto-direktør Michael Løve. Foto: Jens Hartmann Schmidt

Salling Groups udenlandske Netto-afdelinger i Polen og Tyskland har nu vokset sig så store, at landene med dertilhørende chefer ryger op i koncernledelsen og splitter den hidtidige Netto-forretning i tre dele.

En markant vækst i begge lande har gjort, at Netto Polen i dag er på størrelse med Føtex, mens Netto Tyskland har omtrent samme størrelse som Bilka. Og det momentum skal udnyttes, mener Michael Løve, der før torsdagens udmelding var chef for alle tre lande, men fremover alene skal stå i spidsen for den danske del af forretningen...

Læs også