Erhverv

Annoncører støtter EU-regulering - men balancen skal holdes: "Det er regulering, der ikke kun rammer techgiganter"

Forbrugernes tillid til virksomheders brug af data og målrettet annoncering er så lav, at annoncører og markedsførere må erkende, branchens selvregulering på området har spillet fallit. Derfor er der fuld opbakning til EU's kommende indgreb i markedet fra annoncørforening, der dog advarer mod enkelte punkter i politikernes planer.

Foto: PR/DAOM

Danske Annoncører og Markedsførere (DAOM) ser mod EU og de to lovpakker, der længe har været på vej, i en erkendelse af, at branchens egen ageren på området ikke er i stand til at genoprette en fornuftig balance mellem beskyttelse af privatlivet på nettet og digital markedsføring.

Det er meldingen fra Holger Wilcks, direktør i brancheorganisationen, der bredt set bakker op om de kommende EU-lovpakker og tilskynder resten af erhvervslivet til at gøre de samme. Branchens selvergulering på området har nemlig været utilstrækkelig. Derfor er vi nu nået til det punkt, hvor der er behov for politisk indgreb, mener han...

Læs også